سرخط خبرها

بخشش اموال سنت حسنه حضرت خدیجه (س)

  • کد خبر: ۲۵۷۹۶
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
بخشش  اموال سنت حسنه حضرت خدیجه (س)
سید امیر نبی زاده - امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع)
حضرت خدیجه متولد ۶۸ قبل از هجرت، نخستین همسر رسول خدا حضرت محمد (ص)، مادر حضرت فاطمه زهرا (س) و اولین زن ایمان آورنده به اسلام است. بانو خدیجه در مکه متولد شد. از القاب او در زمان جاهلیت «الطاهره» و «سیده قریش» بود.
در ماه مبارک رمضان سال دهم بعثت حضرت خدیجه (س) بانوى فداکار و همسر بى‌نهایت مهربان حضرت رسول (ص) در روز دهم ماه از دنیا رفت. پیامبر (ص) او را با دست مبارک خویش در حجون مکه (قبرستان ابوطالب) به خاک سپرد، و غم در گذشت ایشان، پیامبر (ص) را بسیار محزون ساخت. مادر شایسته دختر پیامبر (ص) یعنی زهراى مرضیه (س) به رحمت خدا رفته بود و پیامبر (ص) سال درگذشت حضرت خدیجه (س) را «عام الحزن»، سال اندوه، نام نهاد.
وجود مقدس رسول اکرم فرمودند: خداوند متعال ده خصلت را به ده نفر از زنان عالم عطا کرده و نسبت داده است. توبه را به حضرت حوا، زیبایی را به حضرت سارا همسر حضرت ابراهیم، محافظت از خود را به همسر حضرت ایوب، احترام و حرمت را به آسیه همسر فرعون، حکمت را به زلیخا همسر حضرت یوسف، عقل را به بلقیس همسر حضرت سلیمان، صبر را به مادر حضرت موسی، برگزیدگی را به حضرت مریم مادر حضرت عیسی، مقام رضا و خشنودی را به حضرت خدیجه همسر رسول خدا و علم را به حضرت فاطمه همسر حضرت علی (ع) آموخت.
در روز رحلت بانوی بزرگ اسلام قرار داریم و به همین مناسبت به دو نکته مهم و دو بعد از ابعاد این بانوی گرامی می‌پردازم.
دیانت: ایشان به عنوان اولین بانوی گرویده به اسلام و نمازگزاردن پشت سر رسول‌ا... (ص) دین‌داری را به دیگر زنان و مردان آموخت و دیانت حضرت خدیجه (ع) در لسان مقدس رسول‌ا... (ص) بار‌ها تکرار شد. چه نیکوست برای یک بانو که به نام ام‌المؤمنین لقب بگیرد و به راستی این لقب برای یک بانو بسیار بالاست دین‌داری حضرت خدیجه (س) در زمانی بود که بی‌دینی در آن زمان رواج داشت و کسی که به دین اسلام و گفتار پیامبر ایمان می‌آورد مورد تقبیح و تنذیر مشرکان قرار می‌گرفت؛ بنابراین می‌توان گفت دین‌داری ام‌المؤمنین حضرت خدیجه (س) از بهترین دیانت‌ها بود. حمایت ایشان از اسلام: ایشان با حمایت مالی و جانی همه‌جانبه از اسلام و شخص رسول‌ا... (ص) و مسلمانان توانست ریشه‌های این نهال نوپا را در درون زمین قرار دهد و فرمایش بسیاری از معصومین (ع) است که فرمودند اگر اموال حضرت خدیجه (س) نبود اسلام نبود و این حمایت از اعماق قلبی ایشان به دین اسلام و شخص رسول‌ا... (ص) انجام شد چراکه حضرت خدیجه (س) اسلام را به معنای واقعی کلمه پذیرفت و تا لحظه پایان عمر شریف ایشان مسلمان واقعی بود و زیست و به عالم بالا رجعت کرد و این اخلاق حسنه ایشان سرمشقی شد برای همه مردان و زنان مسلمان که برای تقویت اسلام باید از دارایی‌ها و مال دنیا گذشت.
این سرمشق زندگی امروز و در این ایام کرونایی توسط همه مردم اجرا می‌شود، امروزه شاهدیم که به دلیل اهل‌بیت (ع) و امتثال فرمان مقام معظم رهبری مردم از مال‌های خود گذشتند و در تأمین معیشت نیازمندان و بخشش اجاره‌خانه و اجاره مغازه از سوی موجران گویای تبعیت از سنت حسنه این بانوی بزرگ اسلام است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->